COVID-19'un Turizmle İlgili Yükseköğretim Programları Üzerindeki Etkisi
H. Kader Şanlıöz-Özgen, Dokuz Eylül Üniversitesi'nden bir akademisyenle birlikte, COVID-19 pandemisinin turizmle ilgili yükseköğretim programlarında (THEP) uzaktan eğitime (DE) olan etkisini araştırmıştır. Bu araştırma, SDG 4’ün (İçerici ve kaliteli eğitim) hedefiyle uyumlu olup, özellikle yükseköğretim kurumları için ortaya çıkan zorluklar ve fırsatlar ışığında, uzaktan eğitime hızlı geçiş sürecini incelemektedir. Nitel yöntemler kullanılarak, 114 öğretim elemanından veri toplanmış ve bu geçiş sürecindeki çeşitli deneyimler ele alınmıştır, özellikle sınırlı internet altyapısı ve teknolojiye erişim gibi önemli engellerin bulunduğu gelişmekte olan ülkelerde. SWOT ve TOWS analizleriyle, bu çalışma, düzenleyici otoriteler için yükseköğretimdeki dirençliliği ve uyum sağlama kapasitesini güçlendirecek daha etkili eğitimsel, taktiksel ve operasyonel planlar geliştirmeleri için stratejik öneriler sunmaktadır—bu, SDG 4'ün önemli bir hedefidir.