Transdisiplinariteyi Öğrenme Zorluğu Olarak Ele Alma: Giyilebilir ve İşbirlikçi Robotlar Üzerine Yenilikçi Bir Kurstaki Öğrenci Deneyimleri ve Sonuçları
Özyeğin Üniversitesi akademisyenleri, Twente Üniversitesi ile işbirliği yaparak, lisansüstü öğrencilerinde transdisipliner yeterlilik geliştirmeye yönelik kısa çevrimiçi kursların etkinliğini vurgulayan bir araştırma gerçekleştirmiştir. Bu araştırma, SDG 4 (İçerici, kaliteli eğitim) ile doğrudan ilişkili olup, kısa süreli yoğun kursların, öğrencilere büyük zorluklar karşısında öğrenme kalitesini ve profesyonelliklerini artırmada fayda sağladığını göstermektedir.
Çalışma, giyilebilir ve işbirlikçi robotların geliştirilmesi için gerekli olan transdisipliner beceri setlerine odaklanmaktadır ve sektörel işbirliğinin bu süreçteki önemi vurgulanmaktadır. Uzun dönemli sanayi katılımının eğitim programlarında uygulanabilirliğinin azaldığı göz önüne alındığında, bu kısa kurslar, öğrencilere sanayi tasarımı, tıbbi hususlar, etik ve takım çalışması gibi pratik beceriler kazandırmak için etkili bir alternatif sunmaktadır.
Beş gün süren çevrimiçi bir kurs kapsamında, dört farklı ülkeden mühendislik, endüstriyel tasarım ve sağlık alanlarından 31 lisansüstü öğrenci, disiplinlerarası takımlar halinde gerçek bir sanayi problemine çözüm bulmak için bir araya gelmiştir. Karma yöntemler kullanılarak yapılan bu çalışmada; yeterlilik ölçümleri, günlük notlar, takım ilerleme raporları ve final sunumları gibi araçlar kullanılarak öğrenci performansı değerlendirilmiştir. Araştırma, öğrencilerin öz-düzenlenen öğrenme, motivasyon ve takım çalışmasında önemli gelişmeler kaydettiklerini ortaya koymuştur.
Bu bulgular, kısa ve hedeflenmiş çevrimiçi kursların, mezunların iş gücüne hazır olmalarını artırabileceğini ve üniversite-sanayi işbirliklerinin geleceği için değerli bir model sunduğunu göstermektedir.